måndag 11 februari 2013

Skräckbilden

Det blev en härlig sporthelg i helgen. Bandy på fredag och söndag för Ljusnan och däremellan hann jag ner till Sågen för att kika svenska rallyt. Sprang även på min gamla läromästare från Värmlands Folkblad, Håkan Strandman i full fart med att plåta rallyt, kul!

Bandyn i fredags tog mig upp till Sävstaås IP där Bollnäs drabbade samman med GAIS. Och maken till tråkigare match var det länge sedan jag skådade vilket även slutresultatet skvallrar om, 0-1. Den var så pass tråkig och händelsefattig att jag inte tänker bjuda på någon bild från matchen.

Bättre var det igår när det vankades hälsingederby i Elitseriens näst sista omgång, Edsbyn-Broberg. Ett omtalat Broberg som tvingades lämna lagkapten och tränare hemma efter en Twitterskandal med ett vidarebefordrat mordhot mot en domare. Och även om Broberg stod upp bra så kanske de avstängdas krafter hade behövts, istället kunde Edsbyn vinna matchen med 5-2.

Matchens hårding var ändå Edsbyns #9 Simon Jansson. Första halvleken avslutades med en otäck smäll där en Edsbynspelare fick sig en lufttur (se bild nedan). Simon som kom bakom hann aldrig uppfatta skridskon som kom genom luften och skar upp mungipan. Fyra stygn senare var han tillbaka på planen och satte den matchdödande bollen till 4-2. Stenhårt!





Inga kommentarer: